top of page

Afscheid en terugreis


Ons avontuur zit er op. Na twee weken en half in Frankrijk te verblijven was het vandaag tijd om terug naar huis te komen. Het vertrek vond ik langs de ene kant positief maar ook negatief. Negatief omdat je het gastgezin echt hebt leren kennen en nu afscheid moest nemen. Mijn gastgezin waren enorm vriendelijke mensen, dus ik ga ze zeker missen. Positief is dan wel dat je terug naar huis kan. Hoe leuk het in Frankrijk ook is, het is niet hetzelfde als thuis. Terug naar de familie en vrienden gaan is natuurlijk ook positief. Het afscheid was kort, maar bondig. Ik heb de mensen bedankt voor alles en ze zeiden me dat ik een aangename gast was. Ik ben er zeker van dat dit bij de andere studenten ook zo was. Helaas kon de moeder van mijn gastgezin me niet naar het station doen dus heb ik thuis afscheid genomen van iedereen.

De terugreis was op sommige momenten erg spannend maar is probleemloos verlopen. We hadden afgesproken om 8u30 in de vertrekhal in Nantes om zo zeker de trein van 9u niet te missen. Door het drukke verkeer kwamen Robbe en ik pas aan om 8u50, net op tijd dus. Eenmaal in Parijs aangekomen hadden we geen tijd te verliezen. We hadden slechts minder dan een uur om naar een ander station te gaan. Weeral door het drukke verkeer hebben we nog kunnen lopen naar het station. We moesten vroeger uitstappen als we de trein wilde halen. Met nog slechts enkele minuten over kwamen we aan op het juiste spoor. In Brussel moesten we nog een dik half uur wachten op onze trein maar naar Belgische gewoonte had onze trein een vertraging van 20 minuten opgelopen. Uiteindelijk, 20 minuten later als gepland kwamen we aan in Lier waar we werden opgewacht door de thuisblijvers. Het was voor iedereen een blij weerzien. De mensen uit Nantes en omstreken zijn altijd enorm vriendelijk geweest tegen mij.

De voorbije drie weken zijn weken die ik nooit meer zal vergeten. We zijn weer een ervaring rijker!


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
bottom of page