top of page

Voorstelling Toeristische stages

Que tal?

Wij zijn Sara Claessens en Sharon S. Lufialusu en we hebben beiden onze stages gedaan in de toeristische sector. Sara zat bij Naturanda en ikzelf bij Andalsur Excursiones. Naturanda is een toeristisch centrum dat reizen organiseert naar steden in de Andalusische streek zoals Córdoba en Doñana. Ook houdt Naturanda zich sterk bezig met het organiseren van activiteiten en tours in Sevilla zelf. Sara had als taak andere toeristische centrums te zoeken in de buurt van Sevilla, zodat Naturanda daarmee zou kunnen samen werken. Naturanda heeft veel fietsen en die bracht ze ook naar verschillende kantoren van Naturanda. Als toeristen foldertjes nodig hadden, gaf ze deze met de nodige uitleg.

Ikzelf had heel andere taken die zich vooral focusten op het administratieve gedeelte. Andalsur Excursiones is een reisbureau dat zich voornamelijk bezig houdt met het organiseren van “guided tours” naar bekende steden in de gehele Andalusische streek zoals Cádiz, Ronda en ook Córdoba. Andalsur houdt zich echter ook bezig met het organiseren van tours en flamenco avonden in Sevilla zelf. Tot slot kunt u bij Andalsur ook altijd terecht als u een “shuttle” nodig heeft. Dit is eigenlijk gewoon een lift van het vliegveld naar uw hotel en andersom. Wel, wat waren mijn taken nu? Ik moest voornamelijk de klanten hun juiste pick-up times voor hun tours e-mailen. Ook moest ik de chauffeurs contacteren en hun vertellen wat er hun per dag te doen stond en waar ze moesten zijn en op wat uur. Als er iets mis was met een boeking, dan moest ik direct de betreffende instantie contacteren.

Door de nauwe samenwerking van Andalsur en Naturanda, moest ik dus ook soms Sara’s kantoor contacteren. Jammer genoeg kreeg ik haar nooit aan de lijn. Tot slot moest ik dan ook persoonlijk met klanten spreken, hun afzetten bij hun gidsen of hun leidden en introduceren aan hun chauffeurs. Gedurende mijn hele stage heb ik telkens scherp moeten staan en al mijn zintuigen en skills werden geprikkeld. Talen maakten ook een enorm groot deel uit van de stage. Zo moest ik elke dag Spaans, Engels en Frans spreken of typen. Maar, bij Belgische en Nederlandse klanten kon ik mijn Nederlands en Vlaams weer bovenhalen en bij Duitse klanten werd er uiteraard weer Duits gesproken. Een heus taalbad dus.

Sara en ik hebben enorm genoten van onze stage en vinden het allebei jammer dat er zo snel en einde aan is gekomen. We waren het nu net helemaal gewend, kenden onze weg en konden zelfs binnenwegen vinden om tot ons bedrijf te geraken. Met pijn in het hart hebben we afscheid genomen van onze geliefde stageplek en onze geweldige mentoren. We zijn zeker een ervaring rijker en hebben enorm veel geleerd hier in Sevilla.

Hasta la proxima Sevilla y hasta la mañana Lier!


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
bottom of page