top of page

La belle France

Natuurlijk als ik de blog schrijf hoort er wat vertraging bij...

We hebben al een paar hele drukke maar leerzame dagen achter de rug. We hebben tot dinsdagvoormiddag Franse les gehad bij Alfmed zelf. In de namiddag werden we rondgeleid in Perpignan door een Antwerpse studente die stage loopt bij Alfmed, MAAR natuurlijk was de rondleiding in het Frans... We hadden zondag al enkele bezienswaardigheden bezocht zoals Le Castillet, Le Chatedrale Saint-Jean Babiste, Le Campo Santo... dus hebben we voornamelijk Hôtel Pams en L'office du Tourism bezocht. We hadden het zonnetje mee dus het was een geslaagde wandeling.

Naast al het leuke moet er natuurlijk ook gewerkt worden, dus na de wandeling zijn we naar onze stageplaatsen geweest om kennis te gaan maken. Iedereen was wel wat gestresseerd om zich te moeten gaan voorstellen maar we waren wel benieuwd naar onze stageplek. Het verliep kei goed bij iedereen! Als afsluiter van de dag werden we uitgenodigd bij Anaïs en Eliane om overheerlijke wraps te eten.

Woensdag was het zover, het moment waar we heel lang naar uitkeken en ons heel lang op hadden voorbereid: STAGE. Vroeg in de ochtend stonden we allemaal samen op vol zenuwen en probeerden we mekaar gerust te stellen. Ik vertrok naar stage en kwam natuurlijk heel wat losse honden tegen onderweg, maar al bij al ben ik er geraakt. De directeur heeft me verwelkomd, aan iedereen voorgesteld en me mijn bureau aangewezen. Veel werk was er niet echt omdat ze zich aan het voorbereiden waren voor de beurs waarover ik straks meer vertellen zal. Omdat het dus rustig was heb ik mogen deelnemen aan de lessen Frans die gegeven worden aan Franse jongeren in hun "formation professionnel". De lessen ging over werkwoorden, tijden, voorzetsels,... Nadien kregen we ook een les over stress. Makkelijk waren de lessen helemaal niet maar wel heel intressant en leerzaam. Na een lange stage dag keerde ik naar huis waar we met de groep gekookt hebben. Na het eten spraken we met mevrouw De Vos en Van Den Bosch om nog wat te gaan drinken in de stad. Nog snel zijn we een lekkere burger van de Quick gaan halen toen het al tijd was om in ons bed te kruipen.

Vandaag ben ik meegeweest naar de TAF beurs. Het is eigenlijk zoals een SID-in beurs waar je allerlei vormgevingen vind, het leger, de politie,... maar op de TAF beurs vind je vanvoor in de hal allemaal vactatures, de vactures waar je intresse in hebt vind je een nummer van de stand waar je kan gaan "speeddaten" met de werkgevers. Natuurlijk, kon ik niet de kans laten schieten om zelf bij een paar werkgevers te passeren en te gaan solliciteren (met succes). Ook ben ik me gaan informeren over het studeren in Frankrijk. Het waren alvast twee super leuke dagen op stage ben benieuwd naar de volgende dagen.

Zonnige groetjes uit Perpignan!

Sophia


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
bottom of page