top of page

C'est déjà jeudi?!

Gooh, deze week vliegt jammer genoeg voorbij.....

Gisteren namen we met pijn in ons hart afscheid van onze Italiaanse huisgenoten maar morgen verwachten we al onze nieuwe huisgenoten, ben stiekem wel benieuwd hoor...

Vandaag was het een hele leuke stagedag, ik heb mee Franse les gegeven aan de asielzoekers. Kei leuk want bij het voorstellen zei ik er al meteen bij dat ze me mochten verbeteren als ze fouten horen omdat mijn Frans ook niet op en top is. Ze konden er eens goed mee lachen en begonnen me te overrompelen met vragen: Waarom loop je niet gewoon stage in Wallonië? Jij bent toch Marokkaanse? Wat moet je hier doen? Hoelang blijf je? Bon, na de hele ondervraging begonnen we aan de les. Onderwerpen van de dag: les articles et la vie professionnelle. Het was zo leuk want ondanks dat ze allemaal ouder waren dan mij, namen ze me ook echt direct op in de groep, vroegen om mijn hulp en advies. FORMIDABLE!

's Avonds na het eten (19:30u) besloten Aexander, Britt en Brooke al te gaan slapen, omdat het goed weer was besloot ik toch nog met Eliane en Anaïs de stad in te trekken om gezellig wat te gaan drinken.

Nog enkele dagen genieten van Perpignan want voor we het weten zullen we al terug achter de schoolbanken zitten...

Bonne nuit à tous

Sophia

ps: Bij het schrijven van deze blog realisseer ik me dat ik meer en meer in het Frans begin na te denken.


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
bottom of page